søndag 13. desember 2009

3. søndag i advent

Så tenner vi tre lys i kveld,
for lengsel, håp og glede.
De står og lyser for seg selv
og oss som er tilstedet.
Så tenner vi tre lys ikveld,
for lengsel, håp og glede.

Senebetennelse = 0
Utslett = 0
Positivisme = 100%

Livet på fjorden e herligt, ein årsak te kan jo værr at eg kun har 9 dagar ijenn, OH Yeah! Eg har allerde tenkt på å begynna pakka å vaska ner lugaren min =) men det kan vell ses på som overivrighet ? Eller? eg har og planlagt at eg ska hørra på " driving home for x-mas " når eg sette meg i bilen på vei te flyplassen, kan kje bli bedre enn det ? haha

Som på dei fleste søndagar e det purkå så står på menyen i dag og ( nei karina, det e kje skolenbolla eg meine:) så derfor åt eg meg stinne på pizza te lunch, for det e grisegodt det !

Håndball vm e eit lyspunk i ein ellers så VASKelige kvardag ! Litt kipt i går når de tapte mot Sør Korea, men eg synns de fortjente å tapa, for de spelte elendigt ! litt bedre mot Kina i dag vertfall =) GOOOO NORGE!!

Eg har jo heller ikkje sagt ka eg har fått i kalenderen min dei siste dagane heller, men det ska me fiksa på =) Eg fekk meg ei julakula (rød)med såpa inni åsså ein sånn svamp, og det passte yppeligt! har irretert meg øve at eg glømte å ta den me meg! =) så i dag fekk eg ei te julakula me såpa inni, denne va grønne =) så då blir det pynting på lugaren !

Men då vente nok lugarane på meg, så eg får vell feia meg ut av køyå å setta igong moppen ein gong for alle !

I dag e det Santa Lucia og =) God lucia dag !

Svart senker natten seg
i stall og stuer.
Solen har gått sin vei,
skyggene truer.
Inn i vårt mørke hus
stiger med tente lys
Sanc-ta Lu-ci-a, Sancta Luc-cia.

Natten er mørk og stum.
Med ett det suser
i alle tyste rum
som vinger bruser.
Se, på vår terskel står
hvitkledd med lys i hår
Sanc-ta Lu-ci-a, Sancta Luc-cia.

"Mørket skal flykte snart
fra jordens daler."
Slik hun et underfullt
ord til oss taler.
Dagen skal atter ny
stige av røde sky -
Sanc-ta Lu-ci-a, Sancta Luc-cia.

7 kommentarer:

  1. Ska sei du glede deg t å komma hjem:) men, glede meg masse t å komma hjem å feira jul eg og!!!
    varrt inne å sjekka ka du har fått i kalenderen din, så va godt du oppdaterte oss idag:) må kje glømma oss ut..hehe!! eg fekk sjokolade idag og, men ingen e heilt like..hehe!!!
    ei uka igjen på jobb, så e d ferie......
    glede meg t neste innlegg...

    SvarSlett
  2. Heia :-)
    Godt at senabetennelsen er på retur.
    Ikke myes som skjer her hjemme, Camilla kom hjem idag så nå venter vi bare på deg :-)
    snakkes

    SvarSlett
  3. ja eg glede meg masse te å komma hjem :) e nok me 1 mnd på sjøen altså :p
    1 uka ijenn e jo ingenting =) og det e vell barra kos på skolane alikavell så nerme ferien ?
    Spennande då når ingen sjokoladar e like :D

    Godt at Camilla har kommt seg hjem, glede meg te å se na ijenn! :)
    Snakkes snart :)

    SvarSlett
  4. awww...maria du e snåle :D E eeeeeelsker håndball vm... ingen jul uten håndball på tv :D kos deg videre på sjøen :D

    SvarSlett
  5. hurra, snart ferie for deg og no :D

    SvarSlett